Zdarzenia Wirtualne – tendencje i kierunki budowy imersyjnych projektów artystycznych – case study.
Zapraszamy na wykład online:
„Zdarzenia Wirtualne – tendencje i kierunki budowy imersyjnych projektów artystycznych – case study” prowadzony przez Jakuba Wróblewskiego.
Wykład odbędzie się w ramach projektu „Horyzonty zdarzeń wirtualnych. Prognozy rozwoju nowych rzeczywistości cyfrowych„.
Kiedy? 13.11.2020, godz. 10,
Gdzie? Transmisja online z wydarzenia zostanie opublikowana na stronie FB Galerii Arsenał
Osoby chętne do czynnego udziału w spotkaniu i dyskusji na platformie ZOOM, proszone są o kontakt pod adres:
m.kopciewska@galeria-arsenal.pl
Zapisy trwają do 12.11.2020 r., w spotkaniu może wziąć udział maksymalnie 300 osób.
Przed dołączeniem do spotkania na platformie ZOOM prosimy o wyłączenie kamery i mikrofonu. Informujemy, że spotkanie jest rejestrowane i zostanie upublicznione. Pytania dotyczące wykładu można zadawać za pośrednictwem opcji czatu na platformie ZOOM, prowadzący odpowie na nie pod koniec spotkania.
Wykład odbywa się w ramach cyklu Czytelnia obrazów.
Jakub Wróblewski o wykładzie:
Dokonam próby nakreślenia zestawienia współczesnych młodych działań i projektów artystycznych, które łączy użycie aktualnych narzędzi, takich jak 3d, fotogrametria, silniki gamingowe, rzeczywistość wirtualna i rozszerzona, w kontekście poszukiwań autorskich wartości estetycznych, nowych sposobów budowania storytellingu oraz rozwoju mediów immersyjnych na przykładzie wybranych realizacji. Od pierwszej kickstarterowej kampanii Oculusa (2012, konsumenckie HMD Htc vive – 2016) minęło niewiele czasu, jednak ten okres to ogromny skok jakościowy i ilościowy w projektach artystycznych adaptujących te narzędzia. Systemy szybko zaimplementowane zostały do branży filmowej, rozrywkowej, a po czasie – także artystycznej.
Omówię również obszary tematyczne eksploatowane w Pracowni 3d i Zdarzeń Wirtualnych II, do których zalicza się: percepcja odbiorcy doświadczenia wirtualnego oraz składowe konstytuujące doświadczenie, w tym rodzaje iluzji, ucieleśnienia, propriocepcja, poczucie sprawstwa, jak i afordancje. Kluczowe jest badanie zagadnienia immersji i jej poziomu. Zakres tematyczny prac jest szeroki i wynika z poruszanych w danym czasie obszarów zainteresowań Pracowni. Obecnie eksplorowane narzędzia to: film 360, film 360 3d, symulatory 3d, silniki gameingowe, dźwięk przestrzenny i ambisoniczny, modelowanie 3d, fotogrametria, skanowanie 3d, symulacje, rzeczywistość wirtualna i rozszerzona. Pracownia otwarta jest na współczesne wykorzystanie nowych mediów w działaniach partycypacyjnych, wspólnotowych, doświadczeniach indywidualnych, interaktywnych oraz multimedialnych z nastawieniem na poszukiwanie autorskiej estetyki – zarówno wizualnej, audialnej, jak i interakcji.
Zapis wydarzenia na portalu FB
Organizatorzy:
Galeria Arsenał w Białymstoku
Pracownia 3D i Zdarzeń Wirtualnych II, Wydział Sztuki Mediów ASP w Warszawie / Katedra Przestrzeni Wirtualnej
Współpraca ze strony galerii: Małgorzata Kopciewska, Gabriela Owdziej, Aleksander Sakowicz, Eliza Urwanowicz-Rojecka, Justyna Zieniuk
Jakub Wróblewski
(ur. 1983, Polska), absolwent Wydziału grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, doktor habilitowany, adiunkt na Wydziale Sztuki Mediów macierzystej uczelni, gdzie prowadzi autorska, dyplomująca Pracownie 3D i Zdarzeń Wirtualnych na studiach magisterskich. Artysta interdyscyplinarny, reżyser i operator. Zajmuje się wideo, filmem interaktywnym, narracją audiowizualną, teoria filmu, graficznymi strukturami narracyjnymi, działaniami immersyjnymi oraz projektami z nurtu art & science. Jego obecny obszar zainteresowań to rzeczywistość wirtualna, silniki gamingowe, eksperymenty z technologią 3D oraz problem ucieleśnienia. Stypendysta programu Młoda Polska (Narodowe Centrum Kultury). Tutor w programie Gaude Polonia (NCK)), laureat Grand Prix Szajna Multimedia Festiwal. Autor gramatyki wizualnej w filmie „Symfonia Fabryki Ursus” w reż. Jaśminy Wójcik (nagroda Muzeum Sztuki Nowoczesnej i Polskiego Instytutu Sztuki Fimowej). Razem z Przemysławem Danowskim i Adreiem Isakovem tworzy kolektyw Inexistens artystyczny specyfikujacy i produkujący interaktywne doświadczenia VR (Bardo, Connexions, Lovestory).
Array

ZAPLANUJ WIZYTĘ
Wystawy są czynne od wtorku
do niedzieli w godzinach
10:00-18:00
Ostatnie wejście
na wystawy o godz.:
17.30