Archiwalne

Ucieleśnienie w nowych rzeczywistościach cyfrowych. Funkcja zanurzeńców w projektach XR

30.11.2020 – 30.11.2020

Zapraszamy na panel online:

Ucieleśnienie w nowych rzeczywistościach cyfrowych. Funkcja zanurzeńców w projektach XR

uczestniczki i uczestnicy: Sandra Frydrysiak, Krzysztof Garbaczewski
moderacja: Jakub Wróblewski

Kiedy? 30.11.2020, godz. 10,
Gdzie? Transmisja online z wydarzenia zostanie opublikowana na stronie FB Galerii Arsenał
Osoby chętne do czynnego udziału w spotkaniu i dyskusji na platformie ZOOM, proszone są o kontakt pod adres:
m.kopciewska@galeria-arsenal.pl
Zapisy trwają do 29.11.2020 r., w spotkaniu może wziąć udział maksymalnie 300 osób.
Przed dołączeniem do spotkania na platformie ZOOM prosimy o wyłączenie kamery i mikrofonu. Informujemy, że spotkanie jest rejestrowane i zostanie upublicznione. Pytania dotyczące wykładu można zadawać za pośrednictwem opcji czatu na platformie ZOOM, prowadzący odpowie na nie pod koniec spotkania.

Panel skierowany będzie na zagadnienia obecności, ruchu i narracji w projektach xReality. Zestawienie doświadczeń badaczki fenomenu tańca w wirtualnej rzeczywistości oraz twórcy zacierającego w swojej praktyce artystycznej granicę między realnym a wirtualnym ma na celu analizę i refleksję nad problemem bycia w świecie cyfrowym, funkcją i formą awatara oraz sposobami konstrukcji mood and setting stanowiącymi próg wejścia w doświadczenie. Podczas spotkania pochylimy się nad pytaniami: Jakie systemy pozwalają na mocniejsze zintegrowanie się z systemem? Jak rozciągłość w przestrzeni może stać się wyraźnym środkiem artystycznym? Jak budować relację między uczestnikami kolektywnych doświadczeń? Jak prowadzić zanurzeńców w doświadczeniach indywidualnych?

Horyzonty zdarzeń wirtualnych. Prognozy rozwoju nowych rzeczywistości cyfrowych

Organizatorzy:
Galeria Arsenał w Białymstoku
Pracownia 3D i Zdarzeń Wirtualnych II, Wydział Sztuki Mediów ASP w Warszawie / Katedra Przestrzeni Wirtualnej

Współpraca: Pracownia 3D i Zdarzeń Wirtualnych II, Wydział Sztuki Mediów ASP w Warszawie / Katedra Przestrzeni Wirtualnej: dr hab. Jakub Wróblewski, mgr Andrei Isakov
Współpraca ze strony galerii: Małgorzata Kopciewska, Gabriela Owdziej, Aleksander Sakowicz, Eliza Urwanowicz-Rojecka, Justyna Zieniuk
Krzysztof Garbaczewski

Reżyser teatralny, autor adaptacji, na podstawie których tworzy tzw. teatralne instalacje łączące performance, sztuki wizualne oraz muzykę. Pierwszy polski artysta pracujący w technologi Virtual Reality. Ukończył Wydział Reżyserii i Dramatu w krakowskiej Wyższej Szkole Teatralnej im. Ludwika Solskiego. Laureat wielu nagród m.in. Paszportu Polityki (2012). Adaptował m.in. „Tybetańską Księgę umarłych” (Teatr Polski we Wrocławiu, 2009) i „Kronosa” Witolda Gombrowicza (Teatr Polski we Wrocławiu, 2013). Spektakle „Odyseja” (Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu, 2009), „Życie seksualne dzikich” (Teatr Nowy w Warszawie, 2011), „Balladyna” (Teatr Polski w Poznaniu, 2013), „Kamienne niebo zamiast gwiazd” (Teatr Nowy w Warszawie, 2013), „Zwycięstwo nad słońcem” (Teatr Wielki – Opera Narodowa, 2014), „Hamlet” (Narodowy Teatr Stary im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie, 2015), „Robert Robur” (TR Warszawa 2016), „Uczta” (Teatr Nowy w Warszawie, 2017) „Chłopi” (Teatr Powszechny w Warszawie, 2018). Wraz z założonym przez siebie kolektywem Dream Adoption Society na
zaproszenie Instytutu Adama Mickiewicza jesienią 2018 w Nowym Jorku przygotował spektakl i wystawę dotyczącą związków poety Allena Ginsberga z polską sceną artystyczną w latach 60. i 70.


Array
Galeria Arsenal

ZAPLANUJ WIZYTĘ

Wystawy są czynne od wtorku
do niedzieli w godzinach
10:00-18:00

Ostatnie wejście
na wystawy o godz.:
17.30

NEWSLETTER

    Dziękujemy.

    Twój adres został dodany do naszego newslettera.