Archiwalne

Warsztaty online na platformie gier edukacyjnych Seppo

Daj się ponieść… Podążaj ścieżką „Natury” lub „Kobiecości” z Kolekcją II Galerii Arsenał w Białymstoku.

14.12.2020 – 18.12.2020
Online

Warsztaty online na platformie gier edukacyjnych Seppo*

Tęsknimy za Wami! Już w czerwcu, miesiącu, w którym Galeria Arsenał powoli otwierała się na kontakt z Publicznością, przygotowaliśmy powyższe warsztaty z myślą o Was. Przewidywaliśmy, że bezpośredni, wciąż zresztą ograniczony kontakt, będzie nam dany jedynie na chwilę. Specjalnie dla Was, stworzyliśmy wtedy, w realnej przestrzeni Galerii Arsenał i Galerii Arsenał elektrownia, dwie prezentacje fragmentów Kolekcji II*: kompilacje prac zogniskowanych tematycznie wokół motywów przewodnich – natury i kobiecości. Prace z Kolekcji II Galerii Arsenał nie są prezentowane na wystawie stałej, natomiast bardzo często wybrane dzieła współtworzą wystawy problemowe, prezentowane zarówno w Galerii Arsenał, jak i w instytucjach w kraju i za granicą.
 
Tym razem, specjalnie na potrzeby warsztatów Seppo, zaaranżowaliśmy dwie prezentacje wirtualne. Nikt poza Wami – graczami i graczkami Seppo nie miał szansy ich dotąd zobaczyć. Zapraszamy do poznania dzieł z Kolekcji II i wykonania związanych z nimi zadań.
 
Niektóre z prac posiadają audiodeskrypcję – opis dzieła stworzony specjalnie dla osób z niepełnosprawnością wzroku. Zachęcamy do zapoznania się z nimi, by spojrzeć na prace w nieco inny sposób, z innej, nieznanej dotąd perspektywy.
 

Zespół Sepp

*Kolekcja II Galerii Arsenał w Białymstoku nie jest zbiorem jednolitym, tak jak niejednolita jest sztuka przełomu XX i XXI wieku. Kolekcja prezentuje najważniejsze zjawiska w sztuce polskiej, odzwierciedla  ślady przemian, jakie zachodziły w kulturze po okresie transformacji. Jednocześnie – z racji programu Galerii – obrazuje również tendencje i zmiany rysujące się w sztuce Białorusi, Ukrainy, Czech czy Armenii.
Kolekcja II Galerii Arsenał jest stosunkowo młoda – pierwsze zakupy dokonane przez Galerię na rzecz tego zbioru miały miejsce w 1992 roku. Od tego czasu Kolekcja II gromadzi prace artystów polskich i zagranicznych (ze szczególnym uwzględnieniem obszaru Europy Środkowo-Wschodniej) powstałe po 1989 roku. Na ten zbiór składa się około 250 pozycji: malarstwo, obiekty, instalacje, wideo, fotografie, rysunki i prace efemeryczne – idee.
 
* Seppo – przyjazna użytkownikom i użytkowniczkom platforma gier edukacyjnych, wykorzystywana przez Galerię Arsenał na potrzeby warsztatowe.
 



Zgłoszenia
przyjmujemy pod adresem:  a.sakowicz@galeria-arsenal.pl
 
W zgłoszeniu prosimy zaznaczyć wybór ścieżki: „Natura” lub „Kobiecość”.
 
Warunkiem udziału w warsztatach jest otrzymanie maila zwrotnego z danymi umożliwiającymi zalogowanie się i rozpoczęcie warsztatów online.
Liczba miejsc ograniczona. Udział bezpłatny! 
 
Prowadzenie: Katarzyna Kida, Justyna Kołodko-Bietkał, Małgorzata Kopciewska, Aleksander Sakowicz, Eliza Urwanowicz-Rojecka, Justyna Zieniuk
 


Instrukcja
Każdy uczestnik powinien posiadać dostęp do internetu i smartfona, tabletu lub laptopa.
Uczestnicy pracują w grupach studenckich, zespołach rodzinnych, przyjacielskich lub indywidualnie.
Opiekun warsztatów dostarcza uczestnikom dane niezbędne do zalogowania się i rozpoczęcia pracy online. Po zalogowaniu na urządzeniach mobilnych graczy pojawia się mapka z opisem  zadań, które trzeba wykonać w określonym czasie.
W przypadku drużyn rodzinnych lub przyjacielskich każde zadanie wymaga wybrania spośród członków grupy koordynatora/koordynatorki, który/a będzie odpowiedzialny/a za przesłanie wyników pracy do opiekuna warsztatów. Efekty działań będą oceniane na bieżąco. Do każdego z zadań należy wybrać innego koordynatora lub koordynatorkę!

Sugerowany przebieg gry:

  1. Połączenie się z siecią.
  2. Kontakt z opiekunem warsztatów, w celu uzyskania kodu dostępu do gry.
  3. Zalogowanie się na www.seppo.io jako gracz (PLAYER).
  4. Wybór koordynatora/koordynatorki.
  5. Zapoznanie się z pracą i treścią zadania.
  6. Konsultacje online, narady w mediach społecznościowych, burze mózgów itd.
  7. Wykonanie zadania. W przypadku, kiedy efektem końcowym zadania jest zdjęcie – każdy z uczestników może wykonać swoją pracę, a następnie przesłać ją do koordynatora.
  8. Przesłanie efektów wspólnej pracy do opiekuna warsztatów.

Bawcie się dobrze!
Uwaga!  W razie pytań, skontaktuj się z opiekunem warsztatów za pomocą funkcji czatu w grze.
 


 SEPPO zostało po raz pierwszy wdrożone przez Galerię Arsenał w ramach bezpłatnego pilotażowego programu warsztatowego, towarzyszącego wystawie Anny Zaradny „Soundless” w 2018 roku. Warsztaty zostały z sukcesem przeprowadzone w czterech grupach warsztatowych (polsko i anglojęzycznych) licealistów i studentów. Nauczyciele i wykładowcy zostali zaproszeni do udziału w warsztatach w formie obserwacji uczestniczącej. Ocena, zarówno ze strony nauczycieli, jak i studentów i licealistów była bardzo pozytywna. Przy projekcie Galeria Arsenał współpracowała z Wydziałem Pedagogiki i Psychologii oraz Międzywydziałowym Instytutem Kultury i Sztuki Uniwersytetu w Białymstoku.

 Podkreślenia wymaga fakt, że Galeria Arsenał jest pierwszą instytucją kultury w Polsce wykorzystującą fińską platformę gier edukacyjnych SEPPO do nieszablonowych działań warsztatowych w obszarze sztuki współczesnej. Platforma SEPPO otrzymała w 2018 roku nagrodę the Bett Awards 2018 promującą kreatywność i innowacje w edukacji i w 2017 GEES Education Award za jakość i zróżnicowanie narzędzi edukacyjnych. Platforma jest wykorzystywana w działalności edukacyjno-kulturalnej m.in. w Finlandii, Wielkiej Brytanii, Brazylii, USA i Dubaju.

Współpraca ze strony galerii: Katarzyna Kida, Justyna Kołodko-Bietkał, Małgorzata Kopciewska, Aleksander Sakowicz, Eliza Urwanowicz-Rojecka, Justyna Zieniuk
Galeria Arsenal

ZAPLANUJ WIZYTĘ

Wystawy są czynne od wtorku
do niedzieli w godzinach
10:00-18:00

Ostatnie wejście
na wystawy o godz.:
17.30

NEWSLETTER

    Dziękujemy.

    Twój adres został dodany do naszego newslettera.