Archiwalne

Krzysztof Topolski – warsztaty dźwiękowe

Galeria Arsenał w Białymstoku zaprasza na Warsztaty dźwiękowe w dniach 26-27 lutego 2011 r. Pierwsze spotkanie 26 lutego 2011 (sobota) o godzinie 11:00. – DESZCZOWY LAS zajęcia poprowadzi:Krzysztof Topolski

26.02.2011 – 27.02.2011
Galeria Arsenał, ul. A. Mickiewicza 2, Białystok

Zapraszamy młodzież licealną i studentów, zwłaszcza zainteresowanych eksperymentami z pogranicza muzyki, kompozycji i sztuk wizualnych

Zgłoszenia przyjmujemy pod adresem z.swidzinski@galeria-arsenal.pl
________________________________________________________________
 
Krzysztof Topolski aka Arszyn
 
Elektroakustyczny improwizator, autor soundartowych projektów, perkusista. Był stypendystą Museums Quartier w Wiedniu, oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W roku 2009 wraz z Mariuszem Warasem stworzył instalację Fabryka w CSW „Znaki Czasu” w Toruniu, a także prezentował utwór Folk Science jako część projektu Pandemonium w AC Institute [Direct Chapel] w Nowym Yorku.
W jego pracy kluczowe pojęcia to noise i soundscape. Interesują go poszukiwania w sferze perkusji oraz live electronic, muzyka improwizowana i elektroakustyczna, komponuje przy użyciu komputera, tworzy instalacje dźwiękowe i interaktywne. Organizuje prezentacje i wykłady poświęcone muzyce współczesnej i sztuce dźwięku oraz prowadzi warsztaty.

Grał na perkusji w zespołach: Kobiety oraz Ludzie. Współpracuje, współpracował lub występował okazjonalnie z takimi artystami, kuratorami lub grupami jak : Mariusz Waras, Laurenz Theinert, Daniel Muzyczuk, Tomasz Duda, M.bunio.S, Emiter, Thomas Lehn, Andrew Sharplay, Mikołaj Trzaska, Hoec, Dj Wojak, free103point9, Wojtek Mazolewski, Ania i Adam Witkowscy, Lukas Jiricka, Tomasz Ziętek, Martin Blazicek, Dominik Bukowski, Hevelius Brass, XV Parowek, Tianna Kennedy, Damian Catera, Łukasz Ciszak, Janusz Mackiwicz, Columbus duo, Paulus, Łukasz Kos, Tomek Kopcewicz, Dagna Sadkowska, Michał Górczyński, Teatr Amareya.

Jest członkiem  PSeME (Polish Society for Electroacoustic Music).

________________________________________________________________
 
Deszczowy Las _ warsztaty dźwiękowe
prowadzenie: Krzysztof Topolski aka Arszyn

Tytuł warsztatów nawiązuje do cyklu kompozycji tworzonych od 1968 roku przez amerykańskiego kompozytora i performera Davida Tudora. Kulminacyjnym dziełem cyklu był utwór zatytułowany „Rainforest IV”.
Głównym założeniem wszystkich prac z tej serii, było filtrowanie dźwięku przez obiekty fizyczne. Dźwięk podczas wykonywania dzieła był za pomocą specjalnych urządzeń i przetworników „przepuszczany” przez materialny obiekt. Obiekt ten filtrując dźwięk i rezonując przekształcał go zmieniając jego charakterystykę. Materiał pod wpływem energii wprowadzanego dźwięku wibrował i wytwarzał nowe jakości akustyczne. Powstawało coś na kształt „dźwiękowej rzeźby” produkującej mikrodźwięki.
Mikrofony kontaktowe umieszczone na powierzchni drgającego obiektu, przedmiotu, materiału, odbierały powstającą wibracje, a dźwięki w ten sposób zebrane i wzmocnione prezentowane były w tym samym czasie za pomocą tradycyjnych głośników.

Zajęcia warsztatowe podzielone będą na dwa główne i bardzo związane ze sobą wątki tematyczne. Pierwszy to zjawiska intensywnie rozwijającego, się nurtu współczesnej sztuki określanej jako Audio Art lub Sound Art. Drugi zaś to zagadnienia i praktyki dotyczące Akustycznej Ekologii oraz twórczości opisywanej mianem Soundscape (Krajobraz Akustyczny).

Zajęcia obejmą wprowadzenie w teoretyczne, historyczne i praktyczne aspekty Akustycznej Ekologii oraz Sztuki Dźwiękowej, będącej hybrydyczną formą integrującą prace z dźwiękiem oraz często elementy współczesnej sztuki wizualnej.
Podczas praktycznych zajęć dotyczących słuchania zaproponuję zestaw ćwiczeń opracowany przez twórcę idei Akustycznej Ekologii, kanadyjskiego kompozytora R.Murraya Shafera. Jednym z nich jest forma grupowej przechadzki, nosząca nazwę Spacer ze Słuchaniem lub Spacer Dźwiękowy. Działanie to ma na celu zwrócenie uwagi uczestników na dźwięki otoczenia oraz pogłębianie świadomości akustycznej i rozbudzenie potrzeby „głębszego słuchania”. Ćwiczeniom tego typu towarzyszyć może również praktyka „nagrań terenowych” czyli rejestracji dźwięków otoczenia. Nagrywanie to specyficzny rodzaj głębokiego słuchania.
Twórczość skupiona na ekologicznym postrzeganiu dźwięku oraz klasyczne prekursorskie eksperymenty Davida Tudora choć tak odmienne, wpisują się w rozległą panoramę, różnorodnej współczesnej twórczości dźwiękowej.

________________________________________________________________

Program Edukacyjny „Warsztaty twórcze w ramach Placu Zabaw Arsenał” dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Galeria Arsenal

ZAPLANUJ WIZYTĘ

Wystawy są czynne od wtorku
do niedzieli w godzinach
10:00-18:00

Ostatnie wejście
na wystawy o godz.:
17.30

NEWSLETTER

    Dziękujemy.

    Twój adres został dodany do naszego newslettera.