Gra edukacyjna SEPPO dla młodzieży i dorosłych
Daj się ponieść… Podążaj ścieżką „Natury” lub „Kobiecości” z Kolekcją II Galerii Arsenał w Białymstoku lub ścieżką przygotowaną specjalnie do wystawy „Niech poprzedza Cię płomień”, która miała miejsce w 2020 roku w Galerii Arsenał elektrownia.Gra online na platformie Seppo*
Tęsknimy za Wami! Już w czerwcu 2020 r., miesiącu, w którym Galeria Arsenał powoli otwierała się na kontakt z Publicznością, przygotowaliśmy powyższe warsztaty z myślą o Was. Przewidywaliśmy, że bezpośredni, wciąż zresztą ograniczony kontakt, będzie nam dany jedynie na chwilę. Specjalnie dla Was, stworzyliśmy wtedy, w realnej przestrzeni Galerii Arsenał i Galerii Arsenał elektrownia, dwie prezentacje fragmentów Kolekcji II*: kompilacje prac zogniskowanych tematycznie wokół motywów przewodnich – natury i kobiecości. Prace z Kolekcji II Galerii Arsenał nie są prezentowane na wystawie stałej, natomiast bardzo często wybrane dzieła współtworzą wystawy problemowe, prezentowane zarówno w Galerii Arsenał, jak i w instytucjach w kraju i za granicą.
Tym razem, specjalnie na potrzeby gry Seppo, zaaranżowaliśmy dwie prezentacje wirtualne. Nikt poza Wami – graczami i graczkami Seppo nie miał szansy ich dotąd zobaczyć. Zapraszamy do poznania dzieł z Kolekcji II i wykonania związanych z nimi zadań.
Dodatkowo, proponujemy grę SEPPO stworzoną specjalnie na potrzeby wystawy „Niech poprzedza Cię płomień”. Wystawa miała miała miejsce w 2020 roku w Galerii Arsenał elektrownia i prezentowała dzieła kurdyjskiej sceny artystycznej, która rozwija się w szczególnie trudnych warunkach politycznych i ekonomicznych.
Więcej o wystawie:
https://galeria-arsenal.pl/wystawy/niech-poprzedza-cie-plomien
Niektóre z prac posiadają audiodeskrypcję – opis dzieła stworzony specjalnie dla osób z niepełnosprawnością wzroku. Zachęcamy do zapoznania się z nimi, by spojrzeć na prace w nieco inny sposób, z innej, nieznanej dotąd perspektywy.
Zespół Seppo
*Kolekcja II Galerii Arsenał w Białymstoku nie jest zbiorem jednolitym, tak jak niejednolita jest sztuka przełomu XX i XXI wieku. Kolekcja prezentuje najważniejsze zjawiska w sztuce polskiej, odzwierciedla ślady przemian, jakie zachodziły w kulturze po okresie transformacji. Jednocześnie – z racji programu Galerii – obrazuje również tendencje i zmiany rysujące się w sztuce Białorusi, Ukrainy, Czech czy Armenii.
Kolekcja II Galerii Arsenał jest stosunkowo młoda – pierwsze zakupy dokonane przez Galerię na rzecz tego zbioru miały miejsce w 1992 roku. Od tego czasu Kolekcja II gromadzi prace artystów polskich i zagranicznych (ze szczególnym uwzględnieniem obszaru Europy Środkowo-Wschodniej) powstałe po 1989 roku. Na ten zbiór składa się około 250 pozycji: malarstwo, obiekty, instalacje, wideo, fotografie, rysunki i prace efemeryczne – idee.
Gra odbywa się na żywo na platformie SEPPO po uprzednim ustaleniu terminu.
Udział bezpłatny
Prosimy o dokonanie rezerwacji z dwudniowym wyprzedzeniem
Zapisy przyjmowane są poprzez formularz:
https://forms.gle/1czKQHpJ29CPR3Ev7
Warunkiem udziału w grze jest otrzymanie maila zwrotnego z danymi umożliwiającymi zalogowanie się i rozpoczęcie gry online.
Liczba miejsc ograniczona. Udział bezpłatny!
Prowadzenie: Katarzyna Kida, Justyna Kołodko-Bietkał, Małgorzata Kopciewska, Aleksander Sakowicz, Eliza Urwanowicz-Rojecka, Justyna Zieniuk
* SEPPO to fińska platforma gier edukacyjnych, która dzięki swoim możliwościom pozwala spojrzeć na sztukę współczesną z innej perspektywy i jednocześnie dotrzeć do nowych odbiorców. Galeria Arsenał w Białymstoku korzysta z platformy SEPPO, tworząc własne gry od 2018 roku. W pierwszych pilotażowych edycjach, stworzonych przez zespół Galerii Arsenał brały udział polsko i angielskojęzyczne grupy licealistów i studentów. Gry SEPPO realizują możliwości edukacyjne, angażując graczy do kreatywnego myślenia, pobudzając wyobraźnię, ale przede wszystkim ucząc krytycznego sposobu patrzenia na sztukę współczesną. Zespół Galerii Arsenał w Białymstoku aktywnie wykorzystuje potencjał gier SEPPO, tworząc do wybranych wystaw nowe plansze związane z prezentowanymi na nich dziełami sztuki współczesnej. Przy każdym projekcie zwracana jest szczególna uwaga na atrakcyjność zadań oraz przede wszystkim zapewnienie dobrej zabawy graczom w różnym wieku. Do rozegrania gry, podczas której zespół SEPPO będzie stale w kontakcie z grającymi osobami, potrzebne jest urządzenie mobilne (najlepiej sprawdzi się smartfon lub tablet).
Platforma SEPPO otrzymała w 2018 roku nagrodę the Bett Awards 2018 promującą kreatywność i innowacje w edukacji i w 2017 GEES Education Award za jakość i zróżnicowanie narzędzi edukacyjnych. Platforma jest wykorzystywana w działalności edukacyjno-kulturalnej m.in. w Finlandii, Wielkiej Brytanii, Brazylii, USA i Dubaju.
Przy pilotażowym projekcie Galeria Arsenał współpracowała z Wydziałem Pedagogiki i Psychologii oraz Międzywydziałowym Instytutem Kultury i Sztuki Uniwersytetu w Białymstoku.
Galeria Arsenał w Białymstoku jest pierwszą instytucją kultury w Polsce wykorzystującą platformę gier edukacyjnych SEPPO do nieszablonowych działań warsztatowych w obszarze sztuki współczesnej.
Bawcie się dobrze!
Uwaga! W razie pytań, skontaktuj się z opiekunem warsztatów za pomocą funkcji czatu w grze.

ZAPLANUJ WIZYTĘ
Wystawy są czynne od wtorku
do niedzieli w godzinach
10:00-18:00
Ostatnie wejście
na wystawy o godz.:
17.30